Blijf in beweging en ga aan de slag met jouw goede idee

Stilstaan is achteruitgang dus blijf in beweging. Kijk, praat, doe, ontwikkel, zing dans, eet kortom leef.

En ga vooral voor wat je heerlijk vindt om te doen. Hoe?  Als je kijkt naar de bestsellers onder de succesboeken dan springen er een aantal acties ui

vind je waarom en blijf in beweging1. Vind je `waarom`

Deze ogenschijnlijk simpele gedachte is de basis van je succes en houdt je ook op het goede spoor. Het `waarom` vaststellen voor jezelf, gaat om wie jij bent, over jouw doel in je leven. Ook als je ander werk zoekt of gaat ondernemen is de `waarom` vraag essentieel. Is het waarom een bedrag aan geld, dan houd je onderneming moeilijk stand want geld is geen levend iets.  Start je vanuit jouw innerlijke waarom, dan zit er een sterke energie in jouw idee.

Wat kun je doen: stop met wat je nu aan het doen bent vindt het `waarom` in de dingen die je wilt gaan doen. Blijf in beweging. Want het helpt je waardevolle doelen te bereiken, beter te organiseren en vooral ook gelukkiger voelen. Want als je iets start vanuit jou, komt het in flow naar je terug uit de omgeving.

 

2. Zet de beweging, wat dat dan ook is,  op de eerste plaatsblijf in beweging doe iets anders

Op het moment dat je weet wat jouw doel is, moet je alles in beweging zetten om het te gaan bereiken: zo goed dat ze niet meer om je heen kunnen. Focus je op de kwaliteit van de beweging zelf, zonder je druk te maken over de uitkomst. Zoek een niche op en studeer minstens een uur per dag en voel je iedere dag sterker en gemotiveerder worden.

En let op, er is zoiets als de 10.000 uren regel, die stelt dat een doorbraak in succes om zoveel uren inzet vraagt.
Wat je kunt doen: handjes uit de mouwen, rug recht, bikkelen met de focus op de kwaliteit van wat je doet. Door daarin te investeren in plaats van te blijven filosoferen over de uitkomst, word je zo vaardig dat je op jouw gebied uniek wordt. Blijf dus in beweging!!

 

3.Plan, doe en herhaalblijf in beweging. Plan doe en herhaal

Maak een strategie en spreek met jezelf af dat je die gaat volgen. Pas je plannen aan als de omstandigheden wijzigen, beweeg mee. Houd als doel jouw `waarom` in het oog en blijf onophoudelijk bezig met vooruitgang en verbeteringen. Richt je op wat je kunt toevoegen aan het leven van mensen. Wordt dienaar, bedien je klanten, afnemers, collega’s en iedereen om je heen en blijf bij je plan.
Wat je kunt doen: stick to it ! Vind een systeem uit dat voor jou werkt en waarin jij je plan kunt gaan realiseren. Stel je plan bij als dat op je pad komt. Doe !

 

4. Vergeet alles over efficiëntie

Tim Feris stelt in zijn bestseller `Een werkweek van 4 uur ` (een vast onderdeel in onze blijf in beweging cursussen) dat je niet moet gaan zitten in de hoek van de kleine klusjes, puur om het doen van de klusjes. De email kan misschien wachten, houd je bezig met de activiteiten die je echt vooruit helpen. Geef je creativiteit de ruimte

Bekend hierbij is de 80/20 % regel waarbij 20 % van al jouw inspanningen 80 % van het resultaat oplevert. Dus kijk uit voor de kleine `nog te doen lijstjes`
Wat je kunt doen:   focus  NU op het doen van de juiste dingen, NIET op veel dingen. Volg daarbij je intuïtie

Blijf in beweging, onderneem actie en vertel een goed verhaal

5. Vertel een goed verhaal

Stem je af op de behoeften van de ander, vertel een verhaal waarin zij zich kunnen herkennen en zij zullen je ondersteunen bij de uitvoer van jouw idee en jouw afnemers worden. De tijd van platte verkoop is voorbij. We zitten in nu het tijdperk van beleving.
Wat je kunt doen: breng je visie over op de mensen door eerst goed na te denken over wat HEN aanspreekt en maak hier een goed verhaal bij En blijf in beweging om zo anderen te ontmoeten

 

6. Verander jouw verwachtingen over creativiteit

blijf in beweging en maak ook momenten van stilte voor creativiteit

Creativiteit ontstaat, is onvoorspelbaar en vraagt om een avontuurlijke geest om haar tot uitdrukking te brengen. Door je mind open te houden en momenten van `niets` voor jezelf te blijven scheppen, kan creativiteit stromen. Creativiteit past niet op je `nog te doen` lijstje. Sprankelende ideeën komen op het moment dat het moment daar is.
Wat je kunt doen: maak momenten van rust en stilte, van zogenaamd niets doen, en ideeën en hun manier van uitvoering zullen zich aankondigen

 

7. Je bent irrationeel en dat is juist PRIMA Blijf in beweging en omarm irrationeel

Business klinkt serieus, maar wordt gemaakt door mensen en mensen zijn per definitie hartstikke irrationeel. Laat je niet van de wijs brengen door anderen die zeggen dat jij het niet kunt, dat het een waanzinnig idee is of dat het allemaal al bestaat wat jij wilt gaan doen. Zelfs je eigen gedachten kunnen  je tegenhouden, maar om iets nieuws tot stand te brengen moet je uit je comfortzone stappen. Dus het is okay dat iets angst of twijfel oproept want dat is een signaal dat er iets moois tot stand aan het komen is.
Wat je kunt doen: hou er rekening mee dat je zelf irrationeel bent en anderen ook. Blijf positief, verdraag het en zet de volgende stap. Vertrouw op je gevoel bij beslissingen.

 

Blijf in beweging en laat je verder inspireren met inspire

Deze zeven succesfactoren komen van Blinkist, een organisatie die succesboeken samenvat en een studie heeft gedaan naar een rode draad binnen succesverhalen van de afgelopen 30 jaar. https://www.blinkist.com. Zij zijn aangevuld met tips uit onze gratis create informatie