Hoe kan ik door een positief ochtendritueel gemakkelijker opstaan ?

Een positief ochtendritueel maken is een nieuwe manier om de dag te starten. Maar daarvoor moet je natuurlijk eerst opstaan en dat valt soms niet mee. Lees de tips hoe je gemakkelijker en gezelliger uit je bent kunt komen.

De meeste mensen leven in middelmatigheid

Maar liefst 96 % van de bevolking leeft het leven dat ze eigenlijk niet willen leven. Slechts 4 % heeft succes in het scheppen van de vrijheid waarnaar zoveel mensen verlangen. Hoe je uit die middelmatigheid kunt komen is te lezen in het artikel: Hoe jij je leven snel kunt veranderen door het houden van een ochtendritueel. Belangrijke is dat je een Beslis moment hebt meegemaakt waarin je hebt bepaald dat je het anders wilt gaan doen.

oef, nee he moet ik er al weer uit? En dan ook nog een positief ochtendritueel uitvoeren?

Opstaan en hoe je opstaat is essentieel om succes te bereiken. Sta je niet op dan gebeurt er niets. Gaat de wekker af en druk je zes keer op de snooze knop van je wekker, dan zeg je eigenlijk zes keer: “ik heb geen zin”. Geen zin in een werkdag, geen zin in mijzelf, geen zin in het leven. Begin je iedere dag met die energie? Dan ben je (on)bewust een leven aan het scheppen met gebeurtenissen die de ongewenste situaties in stand houden.

Sta jij op omdat jij dat wilt of sta je op omdat het niet anders kan..

Als de wekker piept met wat voor een gevoel word je dan wakker? Verlang je naar een nieuwe dag, kijk je uit naar wat er gaat komen? Heb je een gevoel van urgentie om te gaan doen waar jij je goed bij voelt? Hoe is dat bij jou? Spring je uit bed, of ga je een aantal keren samen met je wekker sluimeren.

een positief ochtendritueel beginnen  kun je vanuit de slaap al sturen

Hoe mooi zou het zijn om wakker te worden met een gevoel van nieuwsgierigheid en verwachting. Hoe vervelend is het dat de meeste mensen wakker worden met het gevoel van moeten…..
Want de manier waarop je de dag begint heeft direct impact op hoe jou dag verloopt. We zijn er aan gewend geraakt om te praten over opstaan als iets dat moeite kost. Dat we eerst een paar koppen koffie of een sigaret nodig hebben of dat je de eerste twee uur beter niets tegen hem kunt zeggen. Terwijl opstaan een prettige ervaring kan zijn op het moment dat je er een positief ochtendritueel van hebt gemaakt. Waardoor je energie en inspiratie ervaart.

Stoppen met snoozen en positief wakker worden

Dit is wat je allereerst kunt doen. Patronen doorbreken kost even wat moeite in het begin, meestal zo’n 21 dagen staan daarvoor. Hier een paar praktische stappen voor de mensen die na het wakker worden steeds weer willen indutten.

Voordat je naar bed gaat kun je twee dingen doen:

1. Bedenk iets dat je de volgende ochtend graag wilt gaan doen en waar je je bed voor uit komt. Dit kan iets zijn uit je ochtendritueel (komt zo), of iets waar je naar uitkijkt voor de komende dag.

2. Visualiseer kort voordat je gaat slapen een beeld waar jij een heel goed gevoel bij krijgt. Dit kan van alles zijn. Een moment of plek in de natuur, een persoon, een gebeurtenis. Want met de energie waarmee je in slaap valt, word je meestal ook wakker. Dit is daarmee al een onderdeel van een positief ochtendritueel.

Wake up, lees de vier tips hoe je dit kunt doen en start een positief ochtendritueel

Op het moment dat je wakker wordt ga je 4 dingen doen

1. Zet je wekker zo ver weg dat je uit je bed moet komen om hem af te zetten. Je activeert je lichaam en het is zo gemakkelijker om uit bed te blijven. Open gordijnen en laat frisse lucht binnen.

2. Drink een glas water, het liefst zo snel mogelijk. Dit activeert je lichaam dat in de loop der nacht veel vocht verloren heeft. Water drinken is een vergeten energie brenger bij futloosheid.

3. Poets je tanden en spoel je mond. Fris daarna je gezicht op met koud water

4. Trek gemakkelijke kleding aan.

Je bent nu klaar om je ochtendritueel voort te zetten
Lees hier wat de voordelen zijn van een positief ochtendritueel
Lees hier hoe je een ochtendritueel kunt maken